onsdag 25 januari 2012

tisdag, snart fredag


jag vill ha soliga och våriga dagar varje dag <3

visst flyger veckorna förbi? jag undrar om det är för att jag har kul, eller för att jag har mycket att göra? jag tror att det är både och faktiskt.

igår var det ju kinesiska nyårs dagen så därför bestämde några från klassen, 12 st för att vara exakt, oss att äta traditionell kina mat på kina restaurang i chinatown! var en super trevlig kväll med annorlunda men god mat och mycket skratt. när jag sen kom hem vid 11 tiden så var jag helt slut och somnade med datorn i famnen hehe.. hade bara sovit 3,5 timme natten innan för jag pluggade till provet som vi hade igår morse.. jusste, provet var enkelt! jag skrattade lite åt dom första frågorna för dom var löjligt enkla. allt kanske är enkelt om man kan det ? :)

idag kände jag mig inte mycket piggare, sov kanske för länge i natt istället?
vi har ett grupp projekt i skolan där vi ska analysera och jämföra 2 designers, och måste då också till exempel hitta dom material som dom använder. Därför träffades vi kl 11 i morse för att ta Tram till en tyg affär en bit bort, detta var tredje gången som jag åkte till den här tygaffären eftersom att varje gång jag har varit däe så har den varit stängd, antingen pågrund av lunchpaus/siesta eller för att italienare gillar sovmorgnar på måndagar.. ibland blir man irriterad på att bo i en italiensk stad!
idag när vi kom fram var affären öppen, men tyget som vi behöver fanns inte.. köpte något typ liknande i fall i fall. Vi blev tipsade om en annan tygaffär på andra sidan stan, så vi begav oss dit, och tog tram, och metro, och sen metro igen, frågade runt om vilket håll vi skulle gå.. Vi hittade affären kl ungefär 1 och var jätte lyckliga och stolta över att ha hittat! Men, affären var ju såklart stängd från 12.30-15.00. Man måste ju njuta av livet och unna sig en nästan 3 timmars lång lunch varje dag, eller hur? aaaaaaah dumma italienare

Slutade skolan kl 6 idag igen. Sen åkte jag och handlade mat, var super sugen på tacos och köpte allt som behövdes till det. Sen gick jag på ett ben-mage-rumpa-pass kl 7.30-8.30 och var inte hemma förräns strax innan 9, och när jag då skulle äntligen ta och laga tacos så var jag inte alls sugen längre.. aja, fick stoppa in köttfärsen i frysen och äta de nån annan dag :)

ikväll har jag försökt plugga lite för material provet som jag har på måndag, men det har gått sådär eftersom jag knappt kan hålla ögonen öppna.. fick också reda på två stycken betyg på prov som jag hade innan jullovet och fick 24/30 och 28/30 (konstigt betygsystem från 0-30, och 18 är godkänt) vilket gjorde mig så himla glad och gjorde den här tisdagen mycket bättre!
nä, nu är det dags för duschen och sen min efterlängtade säng!

1 kommentar:

  1. Grattis vännen! Vad grym du är! Ta det lugnt, miss you<3

    SvaraRadera