söndag 22 januari 2012

lovely weekend

har haft en underbar helg med mamma och pappa här på besök hos mig i Milano! tyvärr så går tiden bara alltid så fort när man har kul, och jag saknar dom redan.. men men det var en mysig helg :)

igår så började vi dagen med att äta brunch på mysiga California Bakery som ligger mitt emot min lägenhe :) sen så gick vi till stan, gick runt på gågatan, och sedan gick vi upp 250 trappor upp på taket på Duomo (domkyrkan)! var häftigt att vara där uppe och kunna se staden från ett annat perspektiv.
på kvällen mötte vi sedan Andrea på hans favorit sushi restaurang Kyto och proppade i oss sushi!

idag har varit soligt och ungefär 12 grader varmt och har verkligen känts som om våren är på väg, man kan ju alltid hoppas! vi bestämde oss för att ta tram (spårvagn) in till centrum och började med att faktistk gå in i  Duomo och titta hur denna jätte kyrkan ser ut innuti. sedan gick vi runt i solen, besökte Milano Castello (slottet) och även den fina parken som finns där.
avslutade dagen med italiensk glass och take away kaffe! sen var det tyvärr redan dags för mamma och pappa att hoppa på nästa tram och åka mot flygplatsen.. vi ses snart igen :)

nu är det dags för plugg, gym och sedan plugg igen!

jag och mamma på California Bakery :)

mitt rum på fjärde våningen längst till höger

posar utanför min skola !

mamma & jag utanför Duomo !

njuter av utsikten uppe på taket på domkyrkan

mamma & pappa <3

man får visst tur om man snurrar med klacken 3 eller 4 gångner (?) på tjuren som finns på golvet inne i gallerian ;)

det är svårt att förstå att män har byggt den här kyrkan med sina bara händer! 


m & p tittar över milano :)


<3

kontrasten mellan det gamla och det nya 

mitt Milano!

vacker solnedgång

Andrea & jag på Kyto - sushi restaurangen :)

2 kommentarer:

  1. Vad fina bilder=)! När ska vi skypea?

    SvaraRadera
  2. åh fina pics :) din mamma och pappa är så söta haha

    SvaraRadera