lördag 11 februari 2012

if you know where you’re going, you’re doing it wrong - Claude Monet

idag är det lördag, fast snart är det faktiskt söndag.. tiden rinner iväg! alldeles för snabbt om ni frågar mig..


igår spenderades min lediga fredag i skolan från halv 10 till 7 på kvällen, bra jobbat Sara! hehe.. 
på kvällen blev det sedan middag på Thai restaurang med tjejerna för att fira "Eastmas" = Easter + Christmas, för att det behövs ju nått att fira mellan jul och påsk tyker vi haha!
senare på kvällen hämtade Andrea mig med vespan och vi körde hem till honom :) 


idag har jag pluggat konsthistoria nästan hela dan.. det är faktiskt super intressant men samtidigt så himla mycket att komma ihåg! vi har fått en lista på nästan 100 konstnärer som vi ska komma ihåg inför provet på onsdag.. och nu överdriver jag inte! 
jag har haft ont i halsen hela dagen och känner mig väldigt seg och hängig.. jag ber att jag inte håller på att bli sjuk! har inte tid för sånt trams just nu


bjuder på bilder på tavlor och fotografier av några konstnärer som jag har pluggat på idag :)


 Alexander Rodchenko

Edgar Degas

Morris Louis

Paul Signac

Dorothea Lange

Nan Goldin

Edouard Manet



Claude Monet

Frank Stella

Alexander Stieglitz




<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar